Kommenteeri

Kliimabussi tutvustus

Kliimabussi eesmärgiks on esmakordselt Eestis sõita kodanikuaktivismi raames rahvusvahelistele kliimapoliitika läbirääkimistele Pariisi, osaleda sealsetes sündmustes ja tuua eestimaalasteni sündmused Pariisi tänavatelt otse koju.

Maailma olulisemat sündmust ökosüsteemi tuleviku seisukohalt kajastavad Eesti meediakanalid vähe -- kui üldse. Samas otsustatakse Pariisis juba detsembris toimuval konverentsil Eesti jaoks määrava olulisusega põlevkivi ja teiste maavarade kaevandamise ning taastuvenergiaga seotud küsimusi. Ilma Kliimabussita jääme sõltuma välisajakirjandusest, mida ei huvita Eesti asjad, ja töösturite huvide poolt mõjutatud PR-ist.

Kliimabuss viis konverentsile ajakirjanikest, kodanikuaktivistidest ja keskkonnakaitsjatest koosneva “varidelegatsiooni”, mille eesmärgiks oli konverentsi toimumise 10 päeva jooksul edastatada igapäevaselt olulisemad sündmused nii ametlikust kui mitteametlikust (tänavaaktsioonide) osast, millest Eesti ajakirjanduses muidu ei kuule. Videoreportaaže edastati Eesti meedias, Facebookis, Twitteris (#kliimabuss) ja Kliimabussi kodulehel.  

Lisaks artiklitele ja videoreportaažidele aitas Kliimabussi meeskond paigutada Eestile olulised küsimused Euroopa ja maailma konteksti. Meie valikud ja meie loodus ei ole Euroopast ja muust maailmast lahus! Oma teel läbis Kliimabuss olulisi piirkondi Euroopas, kus on näha kliimamuutuste põhjused, tagajärjed ja lahendused.

Kliimabussi meeskond tegi teel Pariisi viis vahepeatust,  kus kohalike keskkonnakaitsjate ja ekspertide abiga vaagitati maailma tulevikku:  

· Lätis, Plavinu hüdroelektrijaama juures räägiti ühendatud energiaturust ja Baltimaade taastuvenergiast;

· Leedus, Ingalina tuumaelektrijaama juures tutvuti tuumaenergia probleemidega. Muuhulgas sellest, et Ingalina sulgemiseks kulub 3 miljardit eurot (see on 3000 miljonit!);

· Poolas, Konini kaevanduste juures vaatati, millised on kaevandamise tulevikustsenaariumid;

· Saksamaal, Aachenis uuriti, mismoodi kaevanduste mõju vähendada;

· Belgias, Antwerpenis järeldati, kuidas riik teeb tohutuid kulutusi, et hoida ära tõusva merepinna tõttu tekkivaid katastroofilisi üleujutusi.

Kliimabussi meeskonda kuulusid Silvia Lotman (Eestimaa Looduse Fond), Mihkel Pukk (Eesti Maavarade Ühing), Sanna Kartau (Mondo), Mihkel Kaalep ja Andres Estna (noorte kliimakonverentsil silma paistnud 9. klassi õpilased), Mart Valner (Kuku „Ilmaparandaja“saatejuht), Piret Karro (Müürileht).

Kliimabussi aktsioon sai toetust Hooandja vahendusel, Kodaniku Ühiskonna Sihtkapitalilt, EMP toetust Vabaühenduste Fondilt Avatud Eesti Fondi vahendusel, Mondolt, Müürilehelt, Keskkonnaministeeriumilt ja Prantsuse Instituudilt Eestis. Täname teid!




Kliimabussi teekond Pariisi

Lisa kommentaar

Email again: